Anunt Selectie Parteneri Publici

Posted on Posted in Anunturi

În conformitate cu prevederile O.U.G. 64/2009 cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009 şi ale Normelor metodologice de aplicare a OUG 64/2009 aprobate prin H.G. nr.218/2012, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, FUNDAȚIA CREATIW anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi publice sau de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finanţare în cadrul Programulului Operaţional Capital Uman 2014-2020 (POCU), Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei, Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări, Prioritatea de investiții 9.ii „Integrarea socio-economică a comunităților marginalizate, cum ar fi romii”, Obiectivul specific 4.2. Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și de excluziune socială din comunitățile marginalizate, prin implementarea de măsuri integrate.

Fundatia Creatiw are drept obiectiv general corelarea realității din teren cu rapoartele de specialitate, în mod specific identificarea zonelor cu risc ridicat de marginalizare, a căror evoluție s-a modificat de la data întocmirii "Atlasului Zonelor Rurale Marginalizate şi al Dezvoltării Umane Locale din România". Dat fiind faptul că marile dezvoltări urbane produc ca efect secundar zone marginalizate, îndeosebi la periferiile acestora, iar aceste procese sunt dinamice si evoluează de la an la altul, fundația își propune să identifice în teren, în urma unor cercetări sociologice calitative și cantitative, zonele cu risc de marginalizare. Prezentul apel are ca arie de implementare județul Brașov și în special comunitățile periferice Municipiului Brașov.

Procedura de selecție a partenerilor, precum și perioada de derulare a parteneriatului vor fi guvernate de următoarele principii: legalitate, transparență, nediscriminare, tratamentul egal/ imparțialitate, profesionalism, operativitate, asigurarea egalității de șanse și confidențialitate, eficiența utilizării fondurilor.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finanţare pentru acest proiect POCU sunt specificate în Ghidurile POCU: Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale şi Condiţii Specifice.

Activităţile care vor face obiectul proiectului implementat în parteneriat se vor desfăşura pe o perioadă de 36 luni.

Activităţile eligibile, activităţile orizontale, managementul proiectului, achiziţiile publice şi măsurile specifice pentru informare şi publicitate pentru proiect sunt cele menţionate în Ghidul Solicitantului – Condiţii specifice, (ghidul de finanţare se poate descărca de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/).

Obiectivul specific al programului: Combaterea sărăciei și excluziunii sociale.

Obiectivul general: Creșterea gradului de incluziune socială a membrilor comunităților marginalizate aflate în risc de sărăcie care includ populație de etnie rroma și ne-rroma,  prin măsuri integrate de ocupare, locuire, educație, sănătate și asistență socială.

Scopul cererii de finantare: Creșterea nivelului de trai în comunitățile marginalizate.

În cadrul prezentului apel, grupul țintă cuprinde persoane din comunitățile marginalizate (non–roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, „Persoane în risc de sărăcie şi excluziune socială”: acest indicator, denumit pe scurt AROPE, corespunde întregii categorii de persoane care sunt în una dintre următoarele situații:

  1. în risc de sărăcie
  2. se confruntă cu o deprivare materială severă
  3. trăiesc în gospodării cu o intensitate extrem de redusă a activității.

Fiecare persoană este numărată o sigură dată, chiar dacă aceasta figurează la mai mulți indicatori secundari.

Grupul țintă este de minimum 400 persoane.

Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului și în care vor fi implicați partenerii sunt:

  • INTERVENȚII ÎN DOMENIUL EDUCAȚIEI

Activitatea 1. Sprijin pentru creșterea accesului și participării la educație: educația timpurie (de nivel ante-preșcolar și preșcolar), învățământ primar și secundar, inclusiv a doua șansă şi reducerea părăsirii timpurii a școlii) prin acordarea unor pachete integrate (pachetele integrate ar putea include de exemplu. costuri de transport şi masă pentru copiii din grupul țintă, materiale educaționale, accesul la servicii medicale şi sociale, măsuri de prevenire și diminuare a părăsirii timpurii a școlii prin servicii educaționale specifice nevoilor persoanelor din grupul țintă, măsuri de acompaniere (de exemplu. îmbrăcăminte și încălțăminte, stimulente condiționate de prezență), adaptate nevoilor și specificului comunității etc.)

În vederea sprijinirii și stimulării creșterii calității actului educațional în școlile care deservesc copiii din comunitățile vizate de proiect, pot fi acordate pachete integrate pentru profesorii ce predau la școli din zone defavorizate, pe baza performanței acestora în ceea ce privește atragerea copiilor din grupul țintă către sistemul de învățământ (de exemplu: pentru creșterea prezenței zilnice și a participării școlare, îmbunătățirea performanțelor școlare, organizarea de activități extra-curriculare stimulative pentru copiii din grupul țintă, educația părinților etc.)

Pentru Activitatea 1, în funcție de rezultatele analizei realizate la nivel de comunitate și de nevoile de educație ale persoanelor din grupul țintă, propunerile de proiecte ar putea include următoarele sub-activități:

  • Sub-activitatea1. Sprijin pentru creșterea accesului și participării la educația timpurie - învățământ ante-preșcolar
  • Sub-activitatea 1.2. Sprijin pentru creșterea accesului și participării la educația timpurie - învățământ preșcolar
  • Sub-activitatea 1.3. Sprijin pentru reducerea părăsirii timpurii a școlii prin: programe de tip zone prioritare de educație/ școală după școală
  • Sub-activitatea 1.4. Programe de tip a doua șansă

Detaliile privind activitățile cadru și acțiunile aferente acestora, care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat se găsesc în Ghidul Solicitantului – Condiții Specifice.

 

  • INTERVENȚII ÎN DOMENIUL OCUPĂRII FORȚEI DE MUNCĂ

Activitatea 2. Sprijin pentru accesul și/sau menținerea pe piața muncii

Pentru activitatea 2, în funcție de rezultatele analizei realizate la nivel de comunitate și de nevoile de ocupare ale persoanelor din grupul țintă – persoane (șomeri, inactivi) din comunitatea marginalizată aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, - propunerile de proiecte ar putea include următoarele sub-activități:

  • Sub-activitatea 1 Participarea la programe de ucenicie la locul de muncă (inclusiv prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor)
  • Sub-activitatea 2.2. Participarea la programe de stagii pentru absolvenții de învățământ superior (inclusiv prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor)
  • Sub-activitatea 3. Măsuri de sprijin pentru găsirea unui loc de muncă (de exemplu informare și consiliere profesională, plasare pe piața muncii, formare profesională, subvenționarea angajatorilor pentru angajarea persoanelor aparținând acestor categorii, evaluarea competențelor dobândite în sistem non-formal și informal, etc.)

Activitatea 3. Susținerea antreprenoriatului în cadrul comunității, inclusiv a ocupării pe cont-propriu

Pentru activitatea 3, în funcție de rezultatele analizei realizate la nivel de comunitate și de nevoile de ocupare ale persoanelor din grupul țintă, propunerile de proiecte ar putea include:

  • Sub-activitatea 1. Acordarea de sprijin persoanelor din grupul țintă (persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială) pentru înființarea de afaceri sub forma unor servicii personalizate de sprijin, de exemplu. consiliere/ consultanță/ mentorat/ formare profesională antreprenorială, sprijin pentru elaborarea planului de afaceri etc., analiza și selectarea planurilor de afaceri viabile, suport în înființarea companiei etc.
  • Sub-activitatea 2. Acordarea de subvenții (micro-granturi) pentru înființarea de noi afaceri, inclusiv sprijin post-înfiinţare afacere. Acordarea subvenției (micro-grant) va fi condiționată de înființarea firmei (costurile aferente înființării companiei vor fi acoperite prin proiect – Sub-activitatea 3.1.).

Subvenția maximă pentru un plan de afaceri aprobat este de 25.000 euro/ plan de afaceri/ firmă. Pentru subvenția acordată este obligatorie angajarea a minimum 1 persoană în cadrul afacerii sprijinite. Afacerile înființate trebuie să funcționeze minimum 12 de luni pe perioada implementării proiectului și să asigure o perioadă de sustenabilitate de minimum 6 luni. Perioada de sustenabilitate presupune continuarea funcționării afacerii, inclusiv obligația menținerii locului de muncă ocupat, și poate fi contabilizată pe perioada implementării proiectului sau după finalizarea implementării.

Personalul echipei de proiect (atât al beneficiarului, cât și al partenerilor) nu poate face parte din firmele înființate prin proiect.

 

  • INTERVENȚII ÎN DOMENIUL DEZVOLTĂRII/ FURNIZĂRII DE SERVICII (SOCIALE/ MEDICALE/ MEDICO-SOCIALE)

Activitatea 4. Sprijinirea dezvoltării/furnizării de servicii sociale/ furnizarea de servicii, inclusiv în cadrul centrelor comunitare integrate (medico-sociale). Se are în vedere furnizarea de servicii integrate pentru copii, tineri, adulți/ părinți etc. (de exemplu măsuri active de ocupare, formare profesională, educație, măsuri de inserție socio-profesională, servicii – sociale/medicale, /medico-sociale, consiliere psihologică etc.) recomandabil prin intermediul centrelor comunitare integrate/ punctelor unice de acces la servicii /prin implicarea specialiștilor de la nivelul rețelei teritoriale a Serviciului Public de Ocupare sau a celor de la nivelul serviciilor publice de asistență socială, în colaborare, pe bază de protocoale, cu rețeaua teritorială a Serviciului Public de Ocupare;

Se va acorda prioritate încurajării abordărilor inovative în furnizarea acestor servicii, cum ar fi:

  • furnizarea serviciilor sociale prin promovarea utilizării forței de muncă de la nivelul comunității (inclusiv prin scheme de ucenicie);
  • furnizarea de servicii de către echipe mobile multi-funcționale;
  • experimentarea unor noi relații de tip contractual între autoritățile locale și/sau furnizorii privați de servicii sociale şi partenerii comunitari;
  • pachet de servicii sociale destinat prevenirii separării copilului de familia sa;
  • pachet de servicii medico-sociale/ pachet de servicii de asistență medicală comunitară destinat  persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, inclusiv etnicilor romi, realizat de către asistentul medical comunitar, mediatorul sanitar și asistentul social pentru reducerea mortalității infantile, prevenirea sarcinilor la minore, creșterea numărului de persoane din comunitățile cu populație aparținând minorității rome înscrise la medicul de familie și/ sau beneficiari de diferite programe de sănătate (TB, diabet, boli cardio-vasculare, boli infecțioase etc), prevenirea și/ sau monitorizarea cazurilor de autism, probleme de sănătate mintală a copilului și adultului, reducerea mortalității materne, creșterea numărului de beneficiari de servicii și programe privind sănătatea reproducerii /planificarea familială.

NB Acordarea finanțării va fi condiționată de asumarea la nivelul parteneriatului a responsabilității pentru asigurarea sustenabilității serviciilor dezvoltate (sociale/ medicale/ medico-sociale) etc. după finalizarea sprijinului FSE

Sustenabilitatea serviciilor dezvoltate prin proiect (sociale/ medicale/ medico-sociale) este de minimum 6 luni de la finalizarea implementării proiectului (criteriu de eligibilitate).

 

  • INTERVENȚII ÎN DOMENIUL ÎMBUNĂTĂȚIRII CONDIȚIILOR DE LOCUIT

Activitatea 5. Activități de îmbunătățire a condițiilor de locuit ale persoanelor din grupul țintă (de exemplu lucrări de reparații, consolidări structurale, izolație termică și încălzire a locuinței, extinderi de camere, îmbunătățirea igienei locuinței și spațiilor conexe, conectare la reţelele de utilități - gaze, apă, electricitate etc.), pentru a reduce pericolul pe care locuirea precară îl reprezintă pentru siguranța familiilor și pentru a facilita îmbunătățirea stării de sănătate și a capacității de învățare și ocupare a persoanelor din grupul țintă.

  • INTERVENȚII ÎN DOMENIUL ACORDĂRII DE ASISTENȚĂ JURIDICĂ PENTRU REGLEMENTĂRI ACTE - acolo unde este cazul

Activitatea 6. Activități de asistență juridică pentru reglementări acte (acolo unde este cazul). În cadrul acestei activități se va acorda sprijin pentru furnizarea de asistență juridică pentru reglementarea actelor de identitate, de proprietate, de stare civilă, de obținere a drepturilor de asistență socială (beneficii de asistență/ servicii sociale.

Această activitate va fi selectată doar în situația în care există astfel de nevoi pentru grupul țintă. 

 

Profilul partenerilor

Având în vedere activităţile pe care urmează să le desfăşoare în cadrul proiectului, partenerii vor putea fi autorităţi publice, ONG-uri, companii private, agenţii, instituţii de învăţământ etc. cu competenţe şi experienţă în următoarele domenii:

  • consiliere si orientare profesionala, evaluarea aptitudinilor şi aspiraţiilor beneficiarilor;
  • formare profesionala
  • medierea muncii
  • economie sociala/ antreprenoriat, întocmirea planului de afaceri, înfiinţarea societăţilor comerciale, asistenţă tehnica si asistenta juridică, monitorizare financiară, contabilitate;
  • asistenţă socială, medicală şi juridică.

Condiţii generale de eligibilitate ale partenerilor sunt mentionate in ghidul „Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital” disponibil pe http://www.fonduri-ue.ro/.

ETAPELE PROCEDURII DE SELECȚIE:

  1. a) pregătirea anunțului de intenție.

Fundația CREATIW comunică prin publicare pe site-ul www.fundatiacreatiw.ro anunțul de intenție pentru selectarea partenerilor în cadrul apelului de finanțare 4.2. Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360) în comunitățile marginalizate, în cadrul căruia dorește să depună spre finanțare proiectul.

  1. b) etapa de calificare:

În vederea dovedirii îndeplinirii condițiilor de calificare cei interesați vor depune/ transmite prin poștă sau curierat la sediul Fundației CREATIW „Dosarul de selectie” ce va cuprinde următoarele documente:

  • Scrisoare de intenție – Anexa 1;
  • Fişa partenerului (original) – Anexa 2;
  • Declaraţie de eligibilitate (original) – Anexa 3;
  • Declaratie – angajament (original) – Anexa 4;
  • Fișa sintetică minimală a comunității – Anexa 5;
  • Autorizații/ acreditări sau alte tipuri de documente care dovedesc capacitatea de desfășurare a cel puțin o activitate din cadrul proiectului.

Documentele mentionate, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal, se vor depune la sediul Fundației CREATIW din Bucuresti, strada Matei Voievod, nr. 93, sector 2 sau prin poștă/ curier, respectând termenul limită menționat în anunțul de intenție, în plic sigilat pe care se va specifica „În atenţia doamnei Oana IANCU, pentru selecţia de parteneri POCU OS 4. 2”

  1. Comisia de selectie desemnată prin decizie a Comitetul Director al Fundatiei va analiza documentația depusă și va selecta ofertanții calificați. Lista potențialilor parteneri selectați va fi aprobată de Comitetul Director al Fundatie iar după aprobare va fi comunicată public prin postarea acestei informații pe site-ul www.fundatiacreatiw.ro
  2. Candidații care nu se califică potrivit criteriilor stabilite vor fi înștiințați cu precizarea motivelor respingerii ofertelor transmise.
  3. Decizia comisiei de selectie poate fi contestată în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării acesteia. Contestațiile vor fi analizate de o comisie de contestații, iar decizia va fi comunicată celor interesați în termen de 2 maxim zile lucrătoare.
  1. c) etapa de evaluare și selecție:

După aprobarea listei candidaților calificați și soluționarea contestațiilor comisia de selectie a ofertelor de parteneriat  va proceda la evaluarea ofertelor, respectiv scrisoarea de intenție, fișa de partener, precum și orice documente depuse care pot proba contribuția ce poate fi adusă în cadrul proiectului. Se vor lua în calcul următoarele criterii:

Nr.crt. Criteriu de selecție Punctaj
1 Dimensiunea grupului țintă Maxim 30 puncte
  Între 451 – 650 persoane 10 puncte
  Între 651 – 850 persoane 20 puncte
  Peste 851 persoane 30 puncte
2 Numărul de activități pe care dorește și are capacitatea de a le implementa Maxim 30 puncte
  2 activități 10 puncte
  3 activități 20 puncte
  peste 4 activități 30 puncte
3 Numărul de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunitățile marginalizate care beneficiază de servicii integrate, din care: - Roma Maxim 30 puncte
  1 – 2% din grupul țintă propus 10 puncte
  2,1 – 5% din grupul țintă propus 20 puncte
  Peste 5,1% din grupul țintă propus 30 puncte
4 Prezentarea intenției APL împreună cu cea a unei instituții de învățământ ISCED 0-2 Maxim 10 puncte
  Instituții de învățământ ISCED 0-2 din alte UAT-uri din același județ 5 puncte
  Instituții de învățământ ISCED 0-2 din același UAT 10 puncte
TOTAL 100 puncte

Aplicantii care nu îndeplinesc condiţiile de elegibilitate vor fi excluşi din procesul de selecţie.
Comisia de selectie nominalizează ofertantul selectat și supune spre aprobare catre conducatorul institutiei această listă. Rezultatele procedurii de selecţie vor fi publicate pe site-ul www.fundatiacreatiw.ro după avizarea raportului comisiei de evaluare de către conducătorul instituţiei. Candidații care nu au fost selectați pot depune, în termen de 3 zile de la data comunicării, contestații care se soluționează de comisia de contestații în maxim 2 zile de la data primirii acestora.

Partenerii selectati vor fi implicați pe durata întregului ciclu de viață a proiectului, în pregătirea acestuia, implementare (inclusiv perioada de sustenabilitate), precum și în evaluarea acestuia.

Partenerii selectati vor fi implicați în pregătirea și în punerea în aplicare a acordului de parteneriat și a cererii de finanțare.

Data limita si modalitate de depunere a dosarelor de candidatura:

Plicul se va depune cu număr de înregistrare la sediul Fundației CREATIW din Bucuresti, strada Matei Voievod, nr 93, sector 2, în termen de 10 zile lucratoare de la data publicării prezentului anunţ, respectiv până la data de 22.08.2016, ora 12.00

Persoana de contact: Oana IANCU, e-mail: fundatiacreatiw@gmail.com, tel. 021/6427951

Faptul ca o entitate a fost selectată ca potenţial partener conform acestei proceduri, nu creează nicio obligaţie pentru Fundația CREATIW  în situaţia în care cererea de finanţare depusă nu a fost selectată pentru finanţare. Toate activităţile desfăşurate în timpul redactării cererii de finanţare nu fac obiectul niciunei pretenţii de natură financiară, sau de orice altă natură, pentru niciuna dintre părţi.